detecting breast cancer

Posted: November 26, 2010 in LiFe^n^FamilY

salam..

pernah korang detect breast cancer x?

meh sini nak cerita..

saya ade seorang nenek.

satu hari, nenek mengadu sakit kat breast.

saya dah bimbang dah. saya datang n mintak nenek baring.

saya papit breast nenek.

dulu ade belajar kat satu konvensyen breast cancer kat taman gelora,

nak tau breast cancer ke tak,

papit breast tu, kalau ade lump@ketulan,

might be breast cancer.

then lepas belajar patho, i’ve been informed that breast CA(stand for cancer) is a malignant tumor.

It’s dangerous and it is known as carcinoma breast cancer.

Ok, balik pada nenek.

Saya papit2. rasa mcm ade.

Rujuk cik dokter. Dia kate tunggu dia balik.

Dia balik dan rasa x significant sangat.

Tapi, die mintak rujuk hospital. Dia tepon kawan, kawan wat surat reference suh g SOPD

G HTAA, amik surat reference, dan g SOPD utk amik tarikh appointment nenek ng dokter.

SOPD tu surgical outpatient department.

Hasilnya, 1 hb 12 ni.

Semoga nenek sihat2 aje

Allah.

 

Hargailah sihat anda sebelum sakit!!

 

Leave a Reply

